Trainingsinformatie

De Veenlopers beschikken over een aantal gekwalificeerde trainers. Je kunt zowel hardlopen maar ook sportief wandelen bij onze vereniging. Bij het Veenweidebad - Optisport aan de Ontspanningsweg 1 in Mijdrecht wordt er verzameld. De trainingen vinden in de nabijheid van dit verzamelpunt plaats. 

Hardlooptrainingen
Tijdens de hardlooptrainingen (op verschillende niveau's) wordt aandacht besteed aan warming-up, looptechniek, uiteenlopende vormen van intervaltraining en een cooling down. Je kan naar de hardlooptrainingen komen op dinsdag- en donderdagavond van 19.30 uur tot circa 21.00 uur. 
In de zomer zijn er ook een aantal hardlooptrainingen in het Amsterdamse Bos. Zie voor de data de Jaaragenda. We verzamelen bij de "oude verzamelplek" aan de Rendementsweg om 19.00 uur en vertrekken om 19.15 uur. Neem een handdoek mee om op te zitten / om je te drogen, eventueel een flesje water en indien nodig een droog T-shirt.

Wandeltrainingen
De wandeltraining bestaat ook uit een warming-up, looptechniek en een cooling down. De wandeltrainingen worden iedere donderdagavond van 19.30 uur tot circa 21.00 uur gegeven.

Geïnteresseerd?
Kom dan naar één van de trainingsavonden naar het verzamelpunt op de Ontspanningsweg 1 in Mijdrecht (bij het zwembad) en spreek één van de trainers aan. De trainers zijn herkenbaar aan een shirt of jack met het woord TRAINER op de rug. Zij informeren en adviseren je graag en in overleg wordt de juiste groep gekozen.

Spelregels op het parcours
Als er op het parcours gelopen wordt, in verband met de warming-up, de kern of de cooling-down) dient dit 2-aan-2 te gebeuren.
Tijdens de uitleg van de trainer staan de lopers in een inham (niet op het parcours) zodat de lopers die op het parcours hun rondjes aan het doen zijn, niet worden gehinderd.
Als men klaar is met een interval, blijven de "gestopte" lopers aan de binnenkant wandelen/dribbelen, weer 2-aan-2, zodat ze de overige lopers niet hinderen. De snelle lopers gaan er omheen. Daarnaast ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid. Mede door het autoverkeer op het parcours is waakzaamheid en alertheid vereist.

De trainers

Dinsdag trainers

Recreantengroep
Dirk van Nieuwkerk (trainer-dirk@veenlopers.nl)

Prestatiegroep  (5 km in 25-29 minuten)
Ed de Graaff (trainer-ed@veenlopers.nl)

Prestatiegroep  (5 km 29-39 minuten)
Annette van Doorn (trainer-annette@veenlopers.nl)

Wedstrijdgroep  
Martijn Schohaus (trainer-martijn@veenlopers.nl)

Donderdag trainers

Vaste groep
Maarten Leeuwerik (trainer-maarten@veenlopers.nl)


 

Clinic groep 5km
Sonny Liesveld (trainer-sonny@veenlopers.nl)

Clinic groep 10km 
Rob van Zijtveld (trainer-rob@veenlopers.nl)

 
Assistent-trainers

 

Marco de Bruin (trainer-marco@veenlopers.nl

Erwin Sprengers (trainer-erwin@veenlopers.nl)

Wandeltrainer
 

Carla van Nieuwkerk (trainer-carla@veenlopers.nl)

Invaltrainer
 

Theo Noij (trainer-theo@veenlopers.nl)